יום שישי, 18 בדצמבר 2009

איך לבלות שישי חופשי עם ילדך

היות ואתמול קיבלתי יום חופשי מתנה מחמותי, שלקחה את הילד תחת חסותה עד 9 בערב, והחזירה אותו מקולח וישן - קיבלתי את שישי החופשי בברכה. בדרך כלל אני מאוד לחוצה בימי שישי, כי הגן רק עד 12 ויש הרבה מה לעשות עד אז. אבל כשאני עם הילד - אין טעם להיות לחוצה בזמן. צריך לזרום, ומה שמספיקים - מספיקים. העיקר הכיף.

הפעם החלטתי לבשל למרות נוכחותו. בחרתי בקוסקוס עם רוטב עגבניות וטונה קל להכנה. מתכון - בסוף. קודם הוראות ותמונות.

1. הציבי גבולות

המטבח שלי לא גדול, אבל בשביל זה יש לנו את ה"הול" שנמצא בדיוק ממול. פרסתי שם מזרן פעילות גדול, הבאתי המון ספרים ועוד כמה צעצועי התעסקות. היות ואנחנו לא עושים את זה הרבה, עצם המזרון ומה שעליו היה חידוש מעניין מספיק. בעוד אני שוטפת כלים כדי להעביר למדיח, הילד העסיק את עצמו יפה בקריאת ספרים עצמאית למשך זמן רב - 5 דקות!


האמת היא שמה שניתק אותו מהזון היתה העובדה שפתחתי את המדיח. אז הוא בא לראות, והרשתי לו לשים כפיות וכפות בכלי של הסכו"ם. אחר כך הייתי צריכה עוד כמה דקות של שקט לניקוי והכנת המטבח, והוא בנתיים מצא לו עיסוקים חדשים ומקוריים! 



2. שתפי אותו במה שאפשר.
קוסקוס זה עסק קל מאוד להכנה. אז הושבתי אותו על כסא לידי, והראתי לו איך אני שופכת את הקוסקוס לקערה ומוסיפה לו שמן, מים ותבלינים. בשלב מסויים נתתי לו קערה וכף, שמתי לו כמה פירורי קוסקוס וטיפות שמן בשביל האותנטיות, ואפילו העברתי לו את המלחיה כשסיימתי איתה. לפי ההוראות אחרי הוספת המים צריך לחכות 5 דקות. שמתי שעון, לקחתי את הילד למרפסת, ושם הוא ישב על הספה עם איזה כוס פלסטיק וכל מיני פיצ'פקייס, בזמן שאני סידרתי את העיתונים וגנבתי שתי שאכטות מהסיגריה של הבוקר.

- רוצה לעשן סיגריה עם אמא?
- יאללה!
(בעצם ניסה להגיד "סיגריה", אבל אין לו ס' ר' וג', אז יצא לו יא-יא, שזה בדרך כלל היאללה שלו. טוב, זה בכל מקרה מצחיק)

3. מותר ורצוי להיעזר בטלוויזיה
שלחתי אותו לאכול בננה מול הדי.וי.די של פינוקי כדי שאוכל להכין את הרוטב. מידי פעם הוא בא להציץ והראתי לו מה אני עושה.

4. נצלי את הזמן שלך כראוי
בזמן שהרוטב התבשל, שיחקנו יחדיו. במשחק ה"בואו נסדר", בדיגדוגים, צפרדעים, בלונים ומה לא. היה לנו כיף, לא הייתי צריכה לעשות כלום והיה לי את כל הזמן שבעולם להנות ממנו. יצאנו למרפסת לראות את הגשם. פתחתי לו את המטרייה ועמדנו מתחת לטיפות. שרנו שירים של גשם. נכנסנו לחדר ורקדנו להיטים של מתי כספי. אחרי שהורדתי את הרוטב מהאש, נשארנו בחדר החמים - אני קראתי, הוא שיחק במטבח. לקראת 11 הכרזתי שזה זמן ארוחת הצהריים, והוא הגיב בהתלהבות.

- רוצה לאכול לבד עם כפית?
- כן.















5. עכשיו תורך
אחרי האוכל הוא היה כל כך עייף, שאשכרה שם עלי את הראש כרמז לכך שהוא מוכן לנמנום. וגם אמר לי "נעליים", שזה, לטעמי, הדרך שלו לרמוז לי שהוא מוכן להיכנס למיטה (מורידים קודם נעליים, לא?)
הוא נרדם תוך דקה וחצי. ניסה קצת לקשקש, אבל כבר יצאתי מהחדר ובזמן שניקיתי את הקוסקוס מהרצפה - הוא כבר נרדם.
עכשיו אני כותבת לכם את כל זה, מעלה תמונות, הולכת לעשן סיגריה ואולי גם אצליח לישון קצת לפני שהוא יירדם.

היה לי ממש.. כיף. אושר גדול. חבל רק שאין לי תוכנית לאחרי שהוא יקום :-P


כמובטח - מתכון לקוסקוס ברוטב טונה עגבניות
מה צריך: מה שתמיד יש בבית: שקית קוסקוס, בצל, שום, 4 עגבניות, טונה בשמן

1. מכינים קוסקוס כמו שכתוב על השקית. מפוררים אותו טוב טוב עם הידיים.
2. חותכים בצל לקוביות קטנות ומטגנים בשמן זית. מוסיפים אחרי כדקה טונה בשמן - עם השמן. מפוררים אותה טוב טוב במחבת, ונותנים לכל העסק הזה טיגון הגון על אש בנונית \ גבוהה. עד שהבצל ממש מצהיב ומתרכך.
3. בנתיים חותכים 3-4 עגבניות גדולות ויפות. מותר לחתוך לחתיכות גסות (בגלל זה התאהבתי במתכון הזה, אין לי מושג איך חותכים עגבניה שלא בגסות).
4. לפני העגבניות מוסיפים שום - היה כתוב במתכון המקורי 2 שיניים כתושות. אני עובדת עם שום כתוש בלבד ולפי הרגש. נותנים לו חצי דקה ככה, ואז מוסיפים את העגבניות.
5. מוסיפים חצי כוס מים, מתבלים (מל"פ, אבקת מרק ופפריקה מתוקה) ומביאים להרתחה
6. מורידים לאש קטנה ומשאירים ל10 דקות. אחרי 10 דקות בודקים טעמים. אפשר לחזק אותם עם טיפ-טיפונת שפריץ של חומץ וקורט סוכר לבן.
7. נותנים לכל העסק הזה עוד 20 דקות.

מוסיפים לקוסקוס ואוכלים בתיאבון!




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה