יום שני, 21 במאי 2012

המדריך השלם לגוזרי הקופונים

לא מזמן צפיתי בדוקו שליווה כמה משפחות בריטיות שמכורות לקופונים - לא, לא הקופונים האינטרנטים שאתם חושבים עליהם, אלא יותר בכיוון הדפים האלו שאתם מקבלים מהסופר פעם בחודש, נשבעים לגזור אותם ואז שוכחים מהם עד לחודש הבא. היתה שם אישה אחת שמתכננת את הקניה השבועית בסופר לפי הקופונים שיש לה, ובאמת, היא הצליחה לשלם על קנייה של 67 פאונד רק 14 פאונד, ואפילו שמחה כי רוב הדברים היו דברים שהיא באמת צריכה! בניגוד לפעם ההיא שהיא מילאה את המקרר המשפחתי בפחיות של ד"ר פפר או המבורגרים לחימום במיקרו, ואילצה את ילדיה המתבגרים לחיות על הנ"ל עד שהם קיבלו את המראה הבריטי המכוער ועקום השיניים בשלמותו. אני מקווה שהכסף שהיא חסכה הלך על ביטוחי בריאות במקרה הזה.

בין קשקוש אובססיבי אחד למישנהו, היא סיפרה שאת הקופונים לגבינות היא קיבלה אחרי ששלחה לחברה מכתב תודה על המוצר הנפלא שלהם. לא במסגרת סקר,אלא סתם - מחמאה כזו על הדרך. ולא, זו לא הגבינה הכי טעימה בעולם, ואפילו האריזה שלהם, לדבריה, מעצבנת כי היא גדולה אך מכילה כמות מועטה. אבל היא שלחה להם מחמאות וקיבלה קופונים. אז עכשיו הם יאכלו את הגבינה הזו בלי לשאול שאלות.

סליחה, מה אתם צוחקים? וכי מה, אנחנו לא עושים זה? ברור, אנחנו בני אדם, ואנחנו אוהבים דברים חינם. הבעיה היא שלא כולנו אוהבים להתאמץ בשביל החינם הזה. קחו למשל כדוגמא את בעלי, שתמיד מתלונן שלא זכינו בלוטו, למרות שלא מילאנו אפילו טופס אחד. סתם, דוגמא.

כשאדם נולד, כחלק מתסמונת הילד השני, החלטתי שאני פוקחת עיניים ותרה אחר כל הזדמנות לחסוך קצת כסף במקומות הכואבים. חיתולים למשל - מיהרתי ונרשמתי באתרים של האגיס ופמפרס ומטרנה ונוטרילון וכל אלו מתוך כוונה שיבינו את הרמז וישלחו לי דוגמיות, או קופונים, או שניהם ביחד.
ואכן, כך היה.
ואם יש משהו שלמדתי מהתוצאות של המיזם הזה, הוא שברחבי הארץ יש אנשים, שהתפקיד היחידי שלהם זה להכניס שקית דוגמית למעטפה, לכתוב את הכתובת ולשים בול. לא מכתב "תודה שהצטרפת", לא חוברת "מוצרינו לאן" ובטח לא קופונים, השתגעתם??? קיבלתי דוגמית, כשמה כן היא. מטרנה שלחו לי שקית אחת של 180 מ"ג. האגיס שלחו שני חיתולים תודה רבה באמת. נוטרילון היו היחידים ששלחו חוברת קופונים - אבל זה כי הם חדשים בשוק וצריכים לעשות רושם טוב. אגב גם לקח להם כמעט חודש לשלוח את זה. פמפרס אפילו לא הואילו לזכות אותי בתשובה. מזל מזל מזל שעוד היו לי את החינמים שקיבלתי במחלקת יולדות, ואת הקופסא הזו שמקבלים בסופרפארם כשמציגים תעודת לידה. תשמעו - אחרי המתנות האלו, לקבל שני חיתולים במעטפה זה כבר ממש מצחיק.

מה שכן, אחד האתרים שלח את הפרטים שלי, כנראה, לחברת "צעדים ראשונים" (אני לא זוכרת שנרשמתי שם אז איך הם הגיעו אלי נשאר בגדר פליאה), והנה, לפני מספר ימים התקשרה נציגה לקבוע פגישה ונשבעה שלא אצטרך לקנות כלום. ואכן - בשעה הידועה הגיעה בחורה נחמדה מאוד עם שלל מתנות נחמדות גם הן. ובאמת לא הייתי צריכה לקנות כלום. היא הציעה גם הדרכה לאמא הטרייה, במסגרתה הדריכה אותי להאכיל במטרנה, בבקבוק של MUM, לחתל עם האגיס ולמרוח ד"ר פישר. אתם רואים? לא נורא שיש לי ממיר מקליט ואני מריצה פרסומות - הן פשוט באות אלי הביתה! קלי קלות.
טוב, אותי קשה למרוח. העברתי ביקורת בונה על כל המוצרים שלה ("איכס, בחיים לא! תקחי את זה מפה!") והיא ממש לא ניסתה להתווכח או ללחוץ. היא לא השמיצה את המתחרים, רק נתנה את הצד החיובי של המוצרים שלה, ואולי כמה הערות נייטרליות מסביב (למשל לקנות תוצרת הארץ, בלי שמות)
בסופו של יום קיבלתי גם קופונים, גם שובר לחדר כושר (הכי שווה!), גם (תחזיקו חזק) שני חיתולים של האגיס (שאגב אלו החיתולים השנואים עלי)שהגדילו ועשו וצירפו גם מגבונים משטח החתלה. מטרנה גם הגזימה לגמרי ושלחה קופסה של מטרנה טו גו (5 שקיות!) מאמ שלחו מוצץ ובקבוק, וכל מיני חברות צירפו קרמים לטוסיק, ג'ל לניקוי ידיים וכולי. נכון שזה נשמע נחמד? אם הייתם רואים את גודל הדוגמית של הג'ל והקרם הייתם צריכים להסתכל שוב, מרוב שזה קטן. מכירים משחות שיניים שמקבלים במטוס? אז יותר קטן.

אז כולם יצאו מרוצים. החברות השולטות במשק - כי הן חושבות שהצליחו להשיג דריסת רגל בביתה של פראיירית טרייה, ואני - כי שוב התמלאה לי מגירת מוצרי החינם שאני מטפחת בשידת החתלה. אם הורים אחרים יפלו בפח היחצני הזה אז.. האמת היא לא אכפת לי. בעיה שלהם. שיגדלו מוח ויתמודדו לבד, כמו שאומרים.

אני אמשיך לתור אחרי הקופון החינמי הבא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה