יום שלישי, 29 במאי 2012

זה קורה במשפחות הכי טובות

כידוע, או שלא - מנהלת הגן של ארי היא דמות מאוד "אהודה" במחוזותינו, ואין מספיק גרשיים בעולם כדי להדגיש עד כמה האמירה הנ"ל צינית. מתחילת השנה היא מוליכה אותנו באף, מלטפת ומשקרת, מחייכת, מכחישה ותוקפת. אם אני אתחיל עכשיו לספר מה היה בתחילת השנה, בהמשכה ובעצם גם בשנים קודמות - אני אצטרך לפתוח בלוג נפרד. בואו נגיד רק שאנחנו מתים כבר לסיים את הפארסה הזו ולרוץ לספר לחברינו. 
אחרי ש(עוד) סייעת ברחה מהגן, בערך השישית השנה, היא הביאה סייעת חדשה, ולא תאמינו - גם עידכנה אותנו לגבי זה! 
כמו כל דבר שהיא עושה, גם לעידכונים שלה תמיד יש סאב טקסט. בפעם האחרונה שקיבלנו עידכון לגבי מה לומדים בגן - מייד צורפה לזה דרישה להסדר תשלומים. הפעם, היא עידכנה אותנו כדי שנקרא היטב את שם הסייעת החדשה ולא נתבלבל. גם הגננת ציינה את העניין ואף צמצמה את עיניה כדי לקרוא מיקרו הבעות בפניהם של ההורים.
טוב, לא היינו המומים במיוחד. יש סיבה שרשמנו את הילדים שלנו לגן הזה. בבסיסו הוא טוב (הגננת טובה, למרות הניהול הרעוע) והפעם לא רק שלא היו לנו תלונות, אלא שחלקנו גם היינו מרוצים. 
אבל כמובן שתמיד, אבל תמיד, מישהו צריך להיות היוצא דופן.
להלן השתלשלות האירועים:


21 למאי, מייל ממנהלת הגן:
בימים האחרונים התחלנו בתהליך קליטת סייעת נוספת לגן

אנו שמחים לבשר כי אתמול נקלטה מ' כחלק מצוות הגן
מ' בעלת תואר ראשון בחינוך (בית ברל) ותואר שני בהיסטוריה של ארץ ישראל ולשון עברית ,אוניברסיטת תל אביב
מ' עבדה בעבר בגני ילדים גם כגננת וכסייעת
לאחר יום התאקלמות והכרת הגן והצוות החלה מ' את עבודתה בגן כאחת מהצוות
אנו מאמינים כי השכלתה וכישוריה יהוו ערך מוסף משמעותי לילדי הגן.

29 למאי, מייל תפוצתי מאחד ההורים בגן:

לכל מי שאינו יודע , ע' מעסיקה בגן סייעת מוסלמית.

לאור העובדה שאני חי במדינה יהודית עם השתדלות להקנות ערכים יהודים מנימליים לילדי,

ע' לא טרחה אפילו לשאול אותנו לגבי זה. מבחינתה זה מובן מאליו לעשות דברים מאחורי הגב מבלי להתייעץ ברגשות שלנו. כמו שהיא עשתה עם בניית גן הפעוטים מבלי להתייעץ בכלל..היא עדיין הולכת בדרכה ולא משנה פאזה אלא רק דואגת לאינטרסים שלה האישיים(העסק עלה לה לראש) .

ולכן אני אישית לא הרגשתי חמימות בגן הזה ובטח שלא תהיה חמימות אם בעלת הגן מתנהגת ככה ללא רגשות והכל בצביעות שקופה . אני מאוד נפגעתי מהנושא ולכן לא אתן לה עונה הבאה להנות מהכסף(זה כל מה שהיא רואה לפחות מבחנתי-זה גן ילדים ולא חברת הייטק) . הכסף יילך לאנשים אחרים,ישרים יותר ולבביים. אני לא מנסה להסיט אתכם אלא רק לשתף אותכם מנקודת המבט שלי.

היא מכנה אותי גזען בגלל מה שקרה. רק רציתי שאתם תדעו ,בכדי לטהר את שמי הטוב שאני לא גזען וגם לא דתי. פשוט האידאולגיה שלי היא שונה משלה ואני משתדל ליישם אותה כל עוד אפשר. אני מעדיף שהבן שלי יהיה בסביבה של יהודים ולשמחתי יש המון שחושבים כמוני.

אני לא יכול לדעת אם היא לאור העובדה הזו תכניס גם ילדים מוסלמים לגן בעתיד.

לא מדובר על אתיופים או רוסים שהם יהודים ולי אין שום בעייה בכך שהם יהיו בגן,מדובר על דת שונה וזכותינו לבחור במה שאנו מאמינים.

ובטח שאני לא שונא את הסייעת החדשה אני שונא אנשים שעושים לי דברים רעים והיא בטח שלא עשתה לי כלום. אבל מדובר פה על דרך חיים ועל השקפה.

אני בן אדם ישר ולא אוהב תככים ומזימות והתלחשיות למינהן ובטח שלא כופה את האידאולגיה שלי על אף אחד.

ע' הוציאה עליי דיבה בזאת שהיא פירסמה את הנושא בזה שהיא כינתה אותי גזען . גזען הוא אחד ששונא את השונה ממנו ואני לא כזה. אך אני מתכוון לסיים את החודשיים שנותרו בכבוד מבלי בעיות למינהם.

העובדה שע' התקוממה ומנסה להגן על עצמה זה רק מראה שבתוך תוכה היא מרגישה שהיא טעתה(ההגנה הכי טובה היא ההתקפה).אבל ממתי מעניינות  אותה הטעויות שלה שהיא עושה לעיתים קרובות על חשבון הגב שלנו.

למי שחושב כמוני אל תפחדו להביע את דעתכם ולמי שלא חושב כמוני אז לא קרה כלום לא חייבים להסכים על הכל.

חבל שלא אמרתי לו (ובסוף כבר די אמרו את זה במקומי) שחבל מאוד שה"אידיאולוגיה" שלו לא כוללת גם סובלנות כלפי האחר. מה לעשות שהערבים חיים ביננו ממש כמו ה"אתיופים והרוסים" שלמזלם, על פי דעתו, לפחות נושאים בתעודת זהות את הכיתוב "יהודי" וזה מה שנותן להם את האישור להתבולל ביננו ולהינשא לבנותינו. לצערי הבחור הזה יותר חסר מודעות מחסר בושה. כן, אני כבר מעדיפה להכיר גזען מאשר גזען שלא מבין עד כמה הוא גזען. והאמת היא שהעדפתי לא לענות לו יותר מידי, כי אני מכירה את עצמי והייתי עלולה להיגרר למהומות ופסים אישיים.


לשמחתי, שאר הוריי הגן ידעו בדיוק מה לענות לו.


"היתה אולי הצדקה למה שאתה אומר אילו מ' היתה מנצלת אז זמנה בגן כדי להרביץ בילדים תורה מוסלמית - מה שלעת עתה לא ידוע לי שקורה. זה שהיא מוסלמית לא הופך את הגן לגן שמלמד את הילדים תרבות של מוסלמים וגם אם הם יעשו זאת - אולי אם נכיר את התרבות האחד של השני תהיה פחות שנאה ויותר הבנה בין הצדדים. רק בגלל שנחשפים לתרבות מסוימת לא אומר שמאמצים אותה ובסופו של דבר הילדים שלנו יהיו מה שאנחנו ההורים מלמדים אותם להיות. אני אישית ביליתי שנתיים מילדותי בדרום אפריקה בביה"ס נוצרי עם ילדים נוצרים ומורים נוצרים. ואני לא פחות יהודיה בגלל זה. אני אפילו לא ממש למדתי משהו על הנצרות מזה. כל מה שאני יודעת בנושא זה מלימודים אקדמיים בשלב הרבה יותר מאוחר
 אם אתה רוצה להביע דאגה בואו נדבר על זה שהצות מתחלף כל שני וחמישי ועוד כהנה בעיות אמיתיות"

"אני לא רואה למה האמונה הדתית של מי מהעובדות בגן היא ענייננו.
זכותנו המלאה (וחובתנו) כהורים להתעניין בהשכלה, בהכשרה וביכולת האישית של המטפלות.
אלה הדברים שהופכים אותן למתאימות או לא מתאימות לטיפול בילדינו.
להעלות בהקשר הזה שאלות של דת או גזע זה לא רלוונטי ולא ראוי בעיניי!"

"אני ממש מזועזעת מהעובדה שבמקום להצניע את הדעות הגזעניות בהחלט שלך, בחרת לחפש לך שותפים...
הגן בו בחרת לשמש בית לבנך/ בתך הוא בין היתר מה שנקרא דמוקרטי. כנראה שלא הבנת את זה קודם.
אתה מוזמן למצוא תחליף, גם אם זה לחודשיים כי להשאיר את ילדך במקום כל-כך לא "בטוח" אומר עליך דבר או שניים.

ע' טעתה, ועוד סביר שתטעה. אבל בעניין הזה אני לחלוטין לא מסכימה.
היא לא צריכה לשאול את ההורים אם לקבל לגן מטפל כזה או אחר לפי אבחנה של דת, גזע מין וכדומה- זו אגב היתה גזענות!"


"אני דווקא מרגישה שהפעם, לשם שינוי, ע' עשתה כמו שצריך. היא מצאה לילדי הגן מישהי כל כך מתאימה מבחינה השכלה, ניסיון, אמינות, ו - במיוחד והכי חשוב - אופי. ובנוסף, היא תטרחה להודיע לנו באופן רשמי ולא יצרה מצב שגילינו במקרה ובדיעבד שיש סייעת חדשה בגן.

 אני ביליתי כל הבוקר ביום שישי שעבר בגן כי רציתי לחוות את האווירה החגיגית של חג שבועות עם בנותיי בחבורה שלהן והיתה לי הזדמנות להכיר קצת את מ', כמו שאני מנסה להכיר את כל הסייעות. ראיתי אישה טוב-לב, צנועה, מחייכת  (בניגוד לסייעת אחת מסוימת שעובדת בגן)
ומאושרת, שכבר יודעת בעל-פה את השם של כל אחד ואחד מהילדים ומתיחסת להם בחום, האהבה, באיכפתיות, ובסבלנות.

 בסוף הבוקר, כשבנותיי ואני יצאנו מהגן, מ' ברכה לנו לגמרי ביוזמתה: "חג שמח ושבת שלום". אני מצפה שהבנות שלי ימשיכו להנות מההשפעה של אישה כ"כ טובה"

אני מחכה לעוד מיילים בנושא. מעניין מה יהיה גם לשאר ההורים להגיד. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה